Dr. Bubbah

Jag hade inte hunnit se på tv länge fören jag reagerade på att Buse
slickade mycket. Jag såg inte men hörde, och han har lite fixidéer
att slicka på golv, säng och liknande. Men när jag kikade över
ryggstödet så såg jag att han slickade på sin knöl. Jag sa till
honom och han slutade, men det dröjde inte länge fören han
började om. Jag reste mig upp och gick fram till honom för att
säga till igen och kolla på knölen snabbt. Till min stora förskräckelse
förstod jag varför han låg och slickade på den. Det hade bildats
en massa var och den såg rödare ut än igår.
Fort blev det att gräva fram alla sårmedel man kunde finna.
Bomull, tejp, sax, tratten och bandage.

Det tog längre tid än jag först trodde då mitt första tappra försök
sket sig totalt då tejpningen ramlade av och då såg jag riktigt
hur det forsade ur vätska och var från knölen. Det var då det blev
en massa klippning, tvättning och sedan tog jag mammas
bandage då för att hålla allt på plats.

Så efter att ha pysslat om hunden hela morgonen så är det
dags för mig att fixa mig klar. Måste hinna duscha och allt
innan jag springer till bussen... Sååe, dags att hoppa i
duschen då antar jag (: Hoppas bara att bandaget håller sig
på plats medans jag är borta. Upptäckte att han var väldigt
besvärad av den då han ville klia sönder så fort jag ens pillade
i ett hårstrå runt såren och ville även bita till ibland.

Stackars gamla man ♥
#1 Han ser lite trött ut gubben<3

#2 Men nu kan han inte slicka och förhoppningsvis inte klia heller...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0