Balto

Här kommer Söndagens inlägg..
Men bloggen typ hatade mig och ville inte lägga
upp den.. Så då får det komma nu ^^

Bara älskar denna låt..
Och historia, faktiskt så gillar jag inte
filmen så mycket efter som att dom
har ändrat och förstört den fina berättelsen
egenom att blanda Balto med varg och ge
honom alla ära O.o''
Dock så var han ju rensrasig slädhund och
så blandar dom in varg! >.<''

Egentligen så var den enda anledningen att
Balto fick all ära och fick en staty rest efter
sig var för att han år 1925 passerade mållinjen
till den sjuka byn Nome med medicin.
Ändå drog han en mycket kort sträcka medans
den första ledarhunden Togo drog den längsta
sträckan. Som tur är så har även han en staty
rest för sin ära, bara att tänka på denna händelse
får mig att grina TT^TT


Balto i egen hög person!


Statyn som är rest för hans ära...





Togo i egen hög person.. Även hjälten i mina ögon!


Togo.. IRL bild ^^


Togos staty.. Tycker den kunde ha varit finare och bättre.. Han gjorde ju trotts allt grovjobbet..


Här har vi dom små hjältarna tillsammans <33

Allt hatar mig just nu >.<''
Så länkar till låten och videon i stället ^w^

Balto - Reach for the light





Kommentarer
Postat av: Terra

Vargar äger.

Togo såg ut som en liten varg

O inte var Balto nå lik sig sj som tecknad xD

2010-11-23 @ 14:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0