Ginga Nagareboshi Gin || Silver Fang

Namn: Ginga Nagareboshi Gin || Silver Fang
Gjord: 1986
Av: Yoshihiro Takahashi
Avsnitt: 21

Silver Fang, en av Svergies populäraste
serier under -80talet som värmer runt
mitt hjärta och kommer alltid att göra!

Huvudkaraktären i denna serie handlar
om Gin, en ung björnhund i japan som
i sina ungaste dar tränades av den vresiga
björnjägaren Gohei som var ägare till Gin's
far Riki och farfar Shiro. Dom båda föll offer
för den gigantsika och mördarlika björnen
Akakabuto. Tiden gick och Gin blev stark,
men Gohei blev sjuk och Daisuke, Gohei's
barnbarn tog hand om Gin. Dagarna gick
och gick och snart träffade dom på dom
första vildhundarna i skogen och en gnista
tändes inom Gin. Det dröjde inte länge fören
han lämnade sin mor och älskade lillhusse med
sorg i hjärtat men en brand av äventyrslusta
inom sig! Flocken som han anslöt sig till växte
sig snabbt stor med hundratals hundar.
En flock som hade ett mål, lika så som Gohei...
Att utplåna Akakabuto en gång för alla!


Ooookej jag är inte världens författare..
Det kan jag hålla med om ^^''

Men!
Detta är en serie som jag rekomenderat
starkt, oavsett om du gillar hundar eller
inte så är detta den serie om du vill känna
kärlek, vänskap och svek tillsammans med
blod svett och tårar.. Det bästa introt av
alla serier och den bästa handlingen..
Okej det finns en del sener som man bara
'Amen hallå' faast det är ju en gammal
serie så det är förståeligt!

Men vill du se nå nygammalt så se denna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0