Sega så sega!!

Aaaargh vad jag hatar sega... SEGA jäkla kärringar som 
jobbar på Apoteket, spelar ingen roll vilket Apotek det är
dom är ändå lika cpsega och vet verkligen hur man förstör ens dag!!

For ju till Tandis idag för att fixa och få lite nya feina färger~
Bilder på det kommer då jag har en bild på det, vilket nog 
kommer lite senare idag. Ska även fixa lite bilder på allt stuff
som man köpt under helgen. Har varit lite tungt så det fanns 
inte direkt någon ork till sånt, ni förstår nog.

Hur som helst så tänkte jag då jag väl var på sjukhuset att
jag kan ju ta och passa på att ta ut lite medicin då det snart
är slut och jag typ stod i Apoteket och det var ungefär 20min
innan bussen kom. När man bor i en liten stad som jag gör
så lär man sig fort vilka Apotek man INTE ska gå in i för att
det tar över hundra år(sega kärringar!) att få det man ska ha!
För att vara så liten stad så har vi ganska många ställen att
gå till och det är bara en... EN av dom som går fort och 
smidigt, yngre personal så det säger väl en del.
Så missade ju självklart bussen och blev ändå tungen att åka
med den senare som jag hoppades på att få slippa, men nej
varför skulle du få hinna med den. Det är mycket mer spännande
att stå bakom medicinskåpet och prata med sig själv, det
fanns nog kanske någon till där men för i helvete!!
Hur svårt ska det vara att hämta medicinerna, komma tillbaka
och blippa av dom?! Och inte nog med det så tog tantskrället
med sig fel dos och lummade tillbaka i snigelfart för att leta 
efter någon som inte ens fanns...
Har nog aldrig varit på ett så segt Apotek som det på Sjukhuset,
är dom sega här där jag bor så är dom ju snabba jämtemot
Sjukan. Bor lite utanför 'staden' i en större by och som sagt så 
bor jag ju i Norraste Norr, alla känner alla, vet vem alla är och 
man får reda på saker om andra innan det typ ens har hänt.
En riktig skvallerhåla har man hamnat i tyvärr, och det har
tydligen även smittat av sig på vårat Apotek -.-
Dom är inte bara sega(tanter) utan även pratglada och nyfikna,
är det någon som dom känner så blir det ju inte bara att hämta
ut det man ska ha utan även massa prat och skit.

Åh nej gud usch för sega tanter på Apotek <'3

Men man kom ju hem till slut, hungrig som en varg men tog
ut hunden på en promenad i stället. Var ju inge mindre hungrig
sen då man kom hem x) Men den gamla geten fick i alla fall
komma ut och göra av med lite energi och vätska. 
Tror han rymmer minst 10l i den där tragiskt taniga kroppen .__.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0